Sv: Vespa Farligt?
Jag avråder också att dra till Elafonissos med moped. Dålig sittställning är tröttande och därmed inte bra i trafiken; små hjul direkt olämpligt om underlaget inte är perfekt, ramen iínte tillräckligt stabil.
Ni är erfarna och ansvarsfulla personer med erfarenhet. Låt inte de osäkra skrämma er, rädsla är farligare än trafiken på Kreta. Gör som jag, hyr en motorcykel på ca 200-250 cc för en person. En sådan är tillräckligt stabil och har stora hjul, oftast med bra däck, ta en enduro eller offroad. (En cykel för två kan vara tyngre, vägen dit är asfalterad.) Jag tror inte ni behöver mer än två timmar ner till Elafonissos.
Jag har kört omkring i många veckor, oerhört många mil över hela Kreta, och andra öar, och ännu inte varit rädd, kört av vägen, krockat eller liknande.
Dessutom har jag aldrig kört motorcykel innan jag började i Grekland, just på Kreta.
En gång var jag trött efter många mil, stannade och fällde ut stödet, trodde jag och cykeln föll ned över mitt ena ben. Jag kom loss efter överraskningen.
Let´s go!
Lefteris
Senast redigerad av xenos den 2008-03-27 klockan 18:57.
|