Visa ett inlägg
Gammal 2008-04-06, 13:01
aris4s avatar
aris4 aris4 är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2005
Standard Sv: Första gången till Kos!

Hej!!
Såg att du Katharina rekommenderade Oromedon i Zia. Håller fullständigt med dig, jättemysig restaurant. Måste oxå tillägga att jag känner ägaren. Jag hittade honom igen efter 18 år.
Vi var uppe i Zia och jag hade hört att Nickos hade sin restaurant där uppe men inte vad den heter,så jag frågade mig fram och det var bara stenkastet därifrån. Han var naturligtvis inte på plats men de ringde efter honom och 15 min senare så återsågs vi. Va kul de va, han kände igen mig direkt och han var sig lik. Han och hans bror var våran första kontakt med grekiska folket. Vi bodde då ovanför deras cafeteria som de ägde då.
Hans brorsa Antonis har "Bella Vista" inne i Kos. Mycket mysigt ställe vid vattnet, Bar, cafeteria som spelar bara grekisk musik. Naturligtvis åkte jag o hälsade på honom oxå, vilket blev ett kärt återseende det med.
Det är så härligt att träffa gamla goda bekanta som man faktist saknat under tiden men inte vetat att de funnits så nära egentligen.

Så jag håller med Katharina, besök dessa ställen oxå så träffar du trevliga människor som har humorn i behåll. Hälsa från Suzanna om ni går till dessa ställen.

Jag brukar ju vanligtvis åka 3-4 v i slutet av maj men i år blir det ingenting för jag har bytt arbete. Det känns ju lite jobbigt att inte få komma o träffa sina vänner men kanske det blir en sväng i början av september. Jag bara ÄLSKAR Kos och alla hyggliga människor som finns där.

Ha en trevlig resa!!
Sanna
Svara med citat