Citat:
Ursprungligen postat av Lissi
...överseende med språkfel eller om någon har en uppfattning som inte stämmer med den egna...
|

Jag retades med dig i inlägget ovan...

Att hoppa på språkfel är tämligen lönlöst tycker jag. Billigt och ger inga poäng eftersom en del av medlemarna på Forumet inte har Svenska som modermål.
Uppfattningar, dvs åsikter är olika. (Jag höll på att bli lite vulgär där...

) Och det måste få finnas olika åsikter! Men det är ytterst svårt att diskutera åsikter utan konfrontation. Jag försöker undvika det genom att klart och tydligt säga: JAG TYCKER.... Sedan kan andra tycka annorlunda... När det gäller åsikter har jag aldrig bråkat med någon. Smak och tycke kan inte diskuteras....
Men är det en helt annan sak när man diskuterar rena fakta. Som Argyris sa: Jag har svårt att ge mig när jag har rätt. Finns det underliggande Lagar, bestämmelser eller annat, som jag känner till, så ger jag mig ALDRIG! Det har dykt upp rena felaktigheter här på Kalimera som jag påpekat, kanske lite väl vasst då, men de kan inte få stå oemotsagda. Speciellt som de kan vara vilseledande.
Citat:
...eller väljer en semesterform som man själv aldrig skulle vilja...
|
Det där är en annan sak som jag också reagerat på och tycker är märklig. Varför sätts charter som någon motsats till att luffa runt öar med ryggsäck eller rullväska?
Citat:
Lissi: Vi som är här har ett stort gemensamt intresse GREKLAND...
|
Precis! Min första kontakt med Grekland var -80. Den klassika tågluffen till Korfu. Sedan blev jag snabbt "hardcore" luffare... Men jag har varit på många charterresor ner också. Det beror alltid på ekonomi, familjebild osv... Ibland passar det ena, nästa år passar kanske det andra...
Det finns absolut ingan anledning att sätta det ena mot det andra. Det är i så fall bara snobbism eller orginalitetsjäkt... Mutter...
Peter