Jeg har de siste årene tatt en tur i starten av juni og en i midten av august.
I august er det alltid varmt og perfekt vær, men i juni kan det være mer varierende.
Uansett så foretrekker jeg juni siden det da er en helt annen atmosfære.
Det er ikke lett å forklare hvis du ikke har opplevd det selv over flere år.
Folk har masser av tid til å prate med deg, bli med ut å drikke litt etter jobb osv.
Det kommer også en del folk som opprinnelig er fra øya, men som bor og jobber i større byer på fastlandet utenfor sesongen.
Disse kommer tilbake i sesongen for å jobbe i famileforetak, drive sesong foretninger de har selv osv.
I starten når disse kommer tilbake så er det som regel en del gass og party.
De har også mye mere puff og energi enn de har i det værste stresset, eller etter sesongen.
Har jo forstått at du skal på familieferie, og har lyst på sol og varme.
Siden det blåser veldig lite på Thassos, så tror jeg at dere vil få det helt fint på strendene osv med de temperaturene det er der i mai.
Det som kan være litt kaldt er hvis du skal kjøre rundt på scooter osv med litt lite klær på.
I starten av juni så er ofte vannet varmt og godt, og noen ganger så merker du ikke så mye forskjell på temperaturene da og i august.
Og det kan vel ikke være allverdens forskjell på 2 uker, men det er jo lufttemperaturen som er viktigst når det gjelder å bade, det syntes ihvertfall jeg.
Og hvis du ligger på stranda og blir varmet godt opp så bør det gå greit å bade litt også.
Uansett så får man ikke gjort noe med været og bestilt er bestilt, det som gjelder da er å tenke positivt å se det positive.
Er man positiv så blir alt bra, og dessuten så er Thassos så fin å flott, og med så mange bra mennesker at man kan sikkert ha en veldig fin ferie der i januar