Citat:
Ursprungligen postat av Rinaki
Finns flera restauranger och "barer" vid "floden" men för övrigt ingenting annat speciellt i byn..som inte är stor. Vill man ha lite "fart och hålligång" och "mysigare kvällar", eller "turistshopping" och sånt så är nog Parga bättre
|
Hej!
Håller helt med ovanstående!
Jag skulle inte välja Ammoudia om jag var ute efter en mysig by med trevliga tavernor och kvällar!
Många småbarnsfamiljer åker som sagt dit pga den skyddade och långgrunda stranden.
Om man som jag är ute efter vackra omgivningar skulle jag definitivt letat boende någonstans upp mot Parga eller varför inte Sivota som i mitt tycke är mycket mysigare!
Däremot kan man ju inte komma så mycket närmre floden Acheron, om man vill ta sig en tur där!

Kan också tänka mig att det är betydligt mer mygg just där, än ute på öarna och i Parga. Ammouda ligger ju i ett "delta" område med allt vad det innebär...
Jag är ledsen om detta låter väldigt negativt, men JAG tycker att detta är ett jätte tråkigt ställe som jag aldrig skulle välja att tillbringa 2 veckor på, speciellt inte när man vet vad som finns runt om i krokarna!
Men som vanligt: smaken är som baken!

Katta