Citat:
Ursprungligen postat av Anna Pernilla
Jag har tankt mig att hyra en scooter av den, enligt Mikke, Humphrey Bogart-liknande Thanassis  , å åka runt till alla strander  Ar det latt att ta sig till Olympos med en sådan, eller bør man åka med annat fardsatt før at komma helskinnad fram?
|
Hej!
Att åka till Olympos gjorde jag en gång.....med en 250cc of-road-hoj.......Det tog mej en timme att mkt försiktigt åka de 18 km mellan Spoa å Olympos......Som det verkar nu enligt Karinafp et otras så är visst vägen stängd under vissa tider p.g.a asfaltering......Om inte annat kan man väl åka te Spoa å kolla...??? Med en 100 cc scooter tar man sig fram ganska bra, fast ju större hjul, desto lättare.....
MotoCarpathos som ägs och drivs av Thanasis, har numera grenat ut sig och finns peau tvenne ställen.Dels det ursprungliga nära stadshuset och dels på vägen ut mot Aperi.Alldeles efter minigolfbanan+fyrvägskorset å Gatoulis.
Thanasis har en tjej från Menetes som sköter detta stället,hon snakkar bra engelska, fast Mr "Humprey Bogart" är ofta där.
Annars finns det en trevlig mc-scooteruthyrning alldeles bredvid Pelagos också....och ta båten till Olympos istället, det blir nog enklast, iallafall första gången.....
Good scootering!
Mikke
(KfK)