Visa ett inlägg
Gammal 2008-05-15, 16:14
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007
Standard Sv: Tips Kroatien och Portugal

Portugal ÄR fantastiskt!!! Algarvekusten kommer 2:a på min lista efter Grekland...!!!

Gillar du skaldjur?? Då är A-kusten ett paradis!! Inte ens våra Smögenräkor kommer i närheten!!

Åker du till Portugal för att bada blir du inte besviken! Stränderna är läskigt breda på vissa ställen. Vi var där i mitten på maj och då var vattnet härligt varmt.

Det var ett par år sedan vi var där sist, men senaste gången bodde vi på Blue Village Dunamar, och reste med Fritidsresor. Hotellet ligger lite utanför själva centrum. (Monte Gordo) och vi trivdes riktigt bra! Det fanns dock inga små pensionat, (såg inga iaf.) utan det är lite större hotell som gäller.

En dag pronerade vi till Vila Real. En liten by ca. 3 km från Monte Gordo. Promenaden dit gick ganska fort, eftersom det var en helt fantastisk väg! Vi såg jättekaktusar, gigantiska kottar, häftiga ödlor... Listan kan göras lång!!

Monte Gorde är ju som sagt en turistort, men det finns mycket att se i närheten.

Tyvärr har jag inga egna bilder att visa, men titta in på Fritidsresors hemsida, där finns mycket att läsa. Jag tycker inte alls att jag känner igen mig på bilderna som finns där, men på fyra år händer det ju en del.

Portugal har mycket att erbjuda och jag skulle tycka väldigt synd om er om ni aldrig kommer dit!
Svara med citat