Visa ett inlägg
Gammal 2008-05-23, 13:54
Hasse Hasse är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Dåligt APOLLO

Jag har följt den senaste tidens kritik mot Apollo, både i denna tråd och i tidigare.

Jag har noll erfarenhet av flygstolar och uttalar mig därför inte specifikt. Däremot ser det emellanåt ut som om åsikterna om Apollo är onyanserade i vissa avseenden. Jag tror att Apollo möjligen skulle kunna få upp en större smidighet i hur de agerar när kunderna ska infomeras om förändringar som många här har drabbats av. Men jag är övertygad att Apollos situation inte är helt enkel. Jag tror inte att någon person i detta forum verkligen vet vad de har för situation och jag tror inte heller att de struntar i att sätta kunden i centrum. Det är faktsikt oss de lever på men det är en omöjlighet att ha 100 % nöjda kunder.

Jag har själv erfarenhet av att trassla med dem angående paketresor och jag vet bekanta som har haft liknande problem. Men paketresor är en helt annan sak men även där finns problem av vissa slag.

De problem som många skribenter här har haft baserar sig mycket på de känslor man får när man blir besviken på utebliven eller drastiskt förändrad resa. Ska kritik riktas mot just Apollo tycker jag att man ska lägga ner mer energi på att framföra den till den ansvarige där. Hoppas också att ni som är mest arga också gör det eftersom svaren inte finns här. Om någon från Apollo gissningsvis läser i vårt forum må det vara hänt men jag hoppas innerligen att ingen av dem ger sig in och börjar svara i bolagets namn. Jag tror nämligen inte att det är deras policy att göra det utanför deras egna "kanaler". De har antagligen tillräckliga resurser att ta emot kritik, bl.a har de ju öppet på helger telefonledes men om man kan nå särskilt långt de tiderna vet jag inte.

Men visst är det intressant att diskutera Apollo, själv tillhör jag/vi de nöjda bland deras kunder men vi har som sagt de lite enklare alternativen charter.

Hasse
Svara med citat