Visa ett inlägg
Gammal 2008-05-26, 15:40
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Dåligt APOLLO

OK, då tar jag på mig rollen att återgå till ämnet

Jag tycker precis som några andra här att vissa inslag i den här tråden inte är helt seriösa och övertänkta.
Om Apollo gör fel ska de naturligtvis ha kritik men kom ihåg att det är omöjligt att hitta felfria leverantörer i någon branch och charterindustrin är inget undantag. Att då som vissa gör, dra slutsatsen att Apollo inte går att nyttja mer på grundval av en insändare och ett exempel på att man använt "gamla" flygplan, är ganska magstarkt.

Bertilsson meddelar i inlägg 1 att Apollo trafikerar Arlanda med skrotplan
Den intressanta frågan är ju då varför detta skett ?
Faktum är ju att Apollo är föredömligt tydliga med vilka flygplan som används. När det gäller Arlanda-Karpathos är det MD-80 från Nordic Airlines som gäller enligt bolagets flyginfo för kommande avgångar. Om man sedan bytt flygplanstyp är den troliga orsaken inte att man medvetet vill förstöra semestern för Bertilsson och dennes medresenärer.
Mer troligt är ju att det faktiskt uppstått brist på flygplan, kanske pga av strejker i Grekland, kanske pga av fel på plan, kanske av annan orsak.
Om alternativet är att inte komma iväg alls så hade jag valt att komma iväg även om det inneburit "dåliga" flygplan och brist på förbeställd sprit.

RhodosStad försöker nyansera kritiken mot Apollo, en åsikt han/hon måste ha rätt att framföra. EvaL väljer då att insinuera att RhodosStad är anställd/betald av Apollo, det tycker jag går över gränsen.

Åter till Apollo. Av denna och andra trådar kan man nog utläsa att bolaget har mer kvalitetsproblem än konkurrenterna vilket de naturligtvis bör ta tag i. Men kom också ihåg att Apollo på vissa sätt varit föregångare när det gäller Greklandresandet, jag tänker då bla på oneway-biljetter och resor till mindre öar och destinationer.

Lars

Senast redigerad av laero den 2008-05-26 klockan 16:14.
Svara med citat