Citat:
Ursprungligen postat av Gittan
Hej
Jag ska åka till Kefalonia, Lassi den 26:e juli och min jobbarkompis kom hem i tisdags därifrån och berättade att det är jordskalv var 8:e sekund där. Hon fick bland annat papper med information från resebyrån hur och vad man ska göra ifall man blir drabbad. Är det någon annan som hört samma sak och är det något man märker av? Det känns ju ionte så jättekul att åka längre när man får höra sånt här 
|
Jag kom precis hem från kefalonia efter 2 veckor. Bodde i Lassi precis vid makris gialos. Vi upplevde en jordbävning och den kände jag knappt av förutom att man kände att byggnaden skakade i 2-3 sek. Min flickvän som var på stranden kände att solstolen skakade men det var absolut inte något obehagligt. Folk reagerar inte längre på jordbävningar eftersom alla byggnader numera byggs för att tåla större jordbävningar. Det var absolut ingen fara att vara där. Det där var den enda som vi upplevde när vi var där. Jag o min flickvän hade den bästa semestern på kefalonia tack vare att vi bodde i lassi. Rekommenderar starkt att ni går till So Simple bar. Vi var där VARENDA dag under vår 2 veckors semester. Hälsa gärna från Amir o Ioanna om ni går dit alla där känner oss väl.
Ha en så kul semester =)