Visa ett inlägg
Gammal 2008-06-23, 09:59
Lolas avatar
Lola Lola är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2005
Standard Sv: Ta med eller köpa där?

Citat:
Ursprungligen postat av magdalena Visa inlägg
Kolla så att den är hel innan du går ifrån affären eller helst få en ny som dom blåser upp. Köpte ifjor en badmadrass i Rhodos stad som höll 15 minuter, sen var luften ute och gick tillbaka, men där kan man inte reklamera utan slängde den i närmaste soptunna.
Inte för att det riktigt hör till tråden , men min upplevelse är att det är väldigt enkelt att reklamera. Sololjespray som jag köpt kl 10 på morgonen, och där sprayen slutat att fungera efter 3 tryck, har jag lämnat tillbaka samma dag, men på kvällen. Då har jag ändå använt nästan halva flaskan. Även om sprayen gick sönder, behövde jag ju solskyddet så jag hällde ut det i handen (rätt mycket spill), vilket jag förklarade i affären.

En annan erfarenhet, är när jag fick gå till apoteket 3 dagar i rad på grund av mina hemska myggbett (som jag fick över 80 stycken av på 2 dygn, och inget av betten var mindre än 3-4 cm i diameter). Jag köpte bland annat en spray, som skulle ta bort klådan. Apotekaren tyckte att jag skulle sätta mig och spraya på direkt, vilket jag gjorde (rejält). 10 minuter senare gick jag tillbaka, eftersom jag inte tyckte att sprayen hade någon effekt. Då "bytte" han ut den använda sprayen mot antihistamintabletter.

Detta hände nyss på Karpathos, fast å andra sidan plockar taxichauffören vildtimjan åt en där, så generositeten kanske "ligger i luften" just där
Svara med citat