Nu skrev jag 1,5 månader igen och naturligtvis ska det vara 1,5 år.
Rhodosfantast inga normala människor klarar sig utan mat i tolv timmar och mår bra som du refererar till. För ett litet barn skulle det dessutom vara vanvård. Jag ser att du har svårt att acceptera att någon säger ifrån och ställer rimliga krav. Ingen allergiker kommer att reagera på min mat som kommer att vara både hygienisk dvs transporterad i kylväska och utan ämnen som brukar ge allergier luftburet. Flygmaten kommer garanterat inte att vara säkrare. Jag vet inte var du sett att någon
han godkänt att jag tar med mat för det har jag väl inte skrivit. Det var en hon och jag vill upplysa dig om att förutom att vi har en liten med oss känner du inte alls till våra skäl.
Varför jag tar upp det här till diskussion är att jag vill visa för andra att det kan löna sig att ställa vettiga krav på det bolag som de åker med. Det innebär inte att jag tycker att resenärer kan ta med vad som helst i matväg på planet. Efter att ha studrat en del flygplansmenyér måste jag däremot ställa mig tveksam till allergiskälet som bolagen framför för det serveras en hel del mat som kan innebära problem för en del resenärer. Så profitskälet är nog det som kommer först.
Eva