Citat:
Ursprungligen postat av Eva L
Efter att ha studrat en del flygplansmenyér måste jag däremot ställa mig tveksam till allergiskälet som bolagen framför för det serveras en hel del mat som kan innebära problem för en del resenärer. Så profitskälet är nog det som kommer först.
|
Exakt! Det är ju det här som är kärnfrågan! Om de kort och gott informerade "Det är inte tillåtet att äta medhavd mat i planet" så skulle de ge ett helt annat intryck. Förbud mot medhavd mat är ju vanligt på många andra ställen, och bara för att det tidigare har varit tillåtet så måste det ju inte vara tillåtet nu.
Men när de säger att det är av hänsyn till allergiker, samtidigt som de själva serverar mat och annat som kan vara allegiframkallande, så är det uppenbart att de ljuger. DET finns det anledning att reagera på!
Att det på ett eller annat sätt ska finnas möjlighet att äta under en 3-4 timmars flygning är väl för övrigt alldeles självklart!
Och rhodosfanast, vad har er bilresa med saken att göra??? Håll dig till sakfrågan är du snäll.
Om "189 personer" ombord åt egen mat skulle det vara mycket bra på flyget, tycker jag. Det enda vettiga är ju faktiskt att resenärerna borde få ta med egen mat, precis som vid resor med andra transportmedel. Tiden det tar att ta sig till sjukhus är knappast längre med flyg än det ofta är med tåg eller buss - eller för den delen från hemmet på flera ställen i vårt land. Och vad spelar kostnaden för roll när det handlar om att rädda liv?
Samtidigt; Även om det är ett idiotiskt förbud, så har man gått med på det i och med att man köpt sin biljett, och då respekterar man det, som flera har påpekat.