Ämne: hotll tips
Visa ett inlägg
Gammal 2008-07-09, 18:38
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: hotll tips

Jag är inte säker - men jag tror inte ens att trafiken är tillåten hela dygnet på hamnpromenaden där Manos Plaza ligger. Jag tror inte att ni behöver bli så störda. Däremot lär ni höra stöket från restaurangerna men det är ganska städade ställen just där, tror jag.

Frukostarna på balkongen kan bli jättefina för det är härlig havsutsikt just där

Har bara varit i Pythagorion ett par nätter men jag skulle säga att den inte är lik Pigadia. Förvänta er inte samma gullighet, Pythagorion är mycket mer pittoreskt. Pigadia består mest av bedagad 60-talsarkitektur med en del amerikanska inslag som neonskyltar o dyl. Många karpathosbor emigrerade till USA, kanske ännu fler än på många andra öar, och kommer tillbaka under sommaren.

Ändå trivs jag ungefär 50 gånger bättre i Pigadia än jag gjorde i Pythagorion (dock vill jag än en gång understryka att jag bara varit där ett par nätter, jag skulle säkert få en annan bild om jag stannade längre). I Pigadia finns det grekiska vardagslivet närvarande överallt, det ger härlig lokalfärg och tillfälle till många möten med de trevliga Karpathosborna.
Svara med citat