Du har nog rätt Lissi! Att stanna i Githio när vi ändå vill besöka grottorna där nere är nog smart....och sen kanske vi ska vända lite på det och övernatta i Kardamili och göra ett besök i Kalamata - barnen älskar dig redan för att du fått mig till det

- men de vill gärna ha ett tips på stopp på vägen tillbaka till Poros som de tycker verkar väldigt lång....
Jag och sambon njuter ju av att bara vandra omkring i vackra grekiska miljöer, och det är jag fullständigt övertygad om att vi kommer att få göra men barnen har ytterligare önskemål... besök i citron- apelsin- och olivlundar uppskattas förmodligen av hela familjen, likaså grottorna, har också fått tips om att stränderna kring Nafplio är bra (någon i synnerhet?) och att det även finns bra stränder ner mot Koroni. Å andra sidan har barnen förmodligen badat en hel del vid det här laget ... och uppskattar annat att se och göra - men jag vill fortfarande ha möjlighet att svalka mig!
Nu när jag begränsat mig något...finns det fler begivenheter längs den här vägen som bör beskådas? (Poros-(Epidavros)-Nafplio-Monemvasia-Githio-(Diros)-Kardamili-(Kalamata)-XXX-Poros) Historiska monument som även kan gillas av barn?
Tack för alla ideér som hjälper mig drömma mig bort! /Linda

p