Visa ett inlägg
Gammal 2008-08-09, 18:39
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Jag mötte Grekland

[quote=Kalimera;141907]Hur är det med dig? När och var mötte du Grekland första gången?quote]

Jag har också beskrivit i en tidigare tråd hur jag mötte Grekland...
Januari/februari 1992 ringer min f.d. svägerska - "Hej, ska du med till Kalymnos i maj?" Till saken hör att vi hade väldigt sporadisk kontakt några år därförinnan... Ja, vad säger man när klockan är 22.30, ligger i sängen och ska sova? "Jaaa, det kan jag väl..." Och sen få ångest för "vad har jag sagt och vad har jag gjort!" Pengarna var det största bekymret eftersom jag var ensamstående med två barn, inte så bra betalt på jobbet m.m. Men det fixade sig. Och 8 maj klev jag ner på grekisk mark mitt i natten. Hade inte en aning om hur det såg ut omkring mig. Dessutom skulle vi åka båt över till Kalymnos från Kos och jag kommer ihåg än idag hur jag står där och bara njuter av den grekiska natten, ljudet från vattnet och båten. Och spänd var jag! Och när jag vaknade tidigt på morgonen och gick ut på balkongen och såg detta UNDERBARA hände med mig som med många, många andra - det blev KÄRLEK! För att inte tala om dofterna!
Det har blivit många resor sen dess. Med min f.d.svägerska som sedan dess är min bästa vän, min man som jag också "lurat" dit och min dotter som i sin tur har tagit med sig sin man! Åker till Kalymnos den 19 september för tionde gången. Har även varit på Mykonos, Kreta, Karpathos och Rhodos.

Eva
Svara med citat