Visa ett inlägg
Gammal 2008-08-27, 22:14
Hasse Hasse är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Mamma Mia – hur bra är filmen?

Som sagt......om nu två personer KLART i minoritet har annorlunda åsikter om filmen än de övriga i denna tråd så är det väl bara sunt att inte 100% som skriver i tråden tycker "betyg 4, stark 4, 5, stark femma" osv.

Och pinulk tycker att Meryl Streep uppenbarligen framträder med "åldersproblem" som han uttrycker det. So what, den åsikten är ju som sagt lika fri att ha och uttrycka som ALLAS ev. genmäle.

Sedan var det tydligen något angående Streep´s 2 Oscars-priser och 12 nomineringar ? Om nu någon händelsevis har mer exakta uppgifter än jag så ska jag gladeligen lyssna till dem, angående följande:

Oscarsutdelningen.......det är väl i alla fall inte amerikanska allmänheten, någon annan nations allmänhet som röstar, nominerar och till slut får fram alla pristagare ??? Framför allt är väl Oscars-utdelningen en företeelse för filmbranschen, definitvt ingenting som vi i Sverige deltar i mer än någon eller några nominerade och ibland även pristagare.

En skådespelare må därför ha fått hur många Oscars som helst och även nomineringar men att nämna hur många är i mina ögon definitvt inget argument mot att en Kalimera-skribent har en annan åsikt än en majoritet andra skribenter ?

Om det är intressant i diskussionen så är jag en person som ser oerhört få filmer, jag har faktiskt inte heller mycket till övers för Meryl Streep i de få filmer jag sett henne delta i. Jag har dessutom röstat i omröstningen om filmen att jag inte tänker gå och se den. Den lär gå att hyra/köpa/se på TV så småningom ändå.

Hasse
Svara med citat