Visa ett inlägg
Gammal 2008-09-04, 14:49
greklandsgalen greklandsgalen är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008
Standard Sv: Vilken by/stad är mysigast att bo i?

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Resebrev blir det knappast om inte dottern skriver men fotoresbrev blir det nog. Jag plockade fram min nya ryggsäck i morse och tavernasäkra linnen ska packas ner. Jag har två plagg som brukar ge komplimanger från grekerna och som jag nästan aldrig använder här hemma det ena är ett guldfärgat tight linne som dottern köpt i Aten och det andra är en beige blus med guldkanter och paljetter. Båda plaggen går i stil med hur grekiska damer klär sig och lär knappast rendera sura blickar från eventuelt känsliga tavernaägare. Får gömma de sandalprydda fötterna under bordet för högklackat vägrar mina fötter numera.

Eva
Ska man alltså klä upp sig när man ska till att äta? Gäller det isf både lunch som middag eller räcker det på kvällen?
Kommer inte ihåg det här från mina resor, men det är iof ganska längesen nu. Visst hände det att man tog på sig nåt snyggt på kvällstid, men kommer inte ihåg om det förväntades..
O högklackat har jag nästan aldrig, även om jag med min ringa längd nog borde göra det. Är det inte obekvämt med högklackat förresten, det är väl inte så jämna gatstenar alltid. Jag skulle nog stå på näsan direkt...
Svara med citat