Visa ett inlägg
Gammal 2008-09-04, 15:11
Hestia Hestia är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008
Standard Sv: Kändisar i Grekland?

Här kommer mina kändismöten: Cornelis Vreeswijk och Anita Strandell (var då ett par) åkte med samma flygplan som oss till Rhodos, bara flygplansgången mellan oss. Det här var någon gång under 80-talet. Såg dem sedan ett par kvällar nere i Mandrakihamnen.

Inga Gill och Gunilla Åkesson med sina resp män åkte med samma flyg som oss, tror det också var Rhodos, 80-talet (kan ha varit ngt annat resmål, reste så mycket på den tiden). De var glada och spralliga när vi satt i gaten och väntade på att få komma iväg, klockan var bara 5-6 på morgonen så oss andra var det väl inte så mycket fart på!

1996 bodde vi på hotell Manoussos i Rhodos stad. Den septemberveckan hade Gotland ett kulturellt/musikaliskt utbyte med Rhodos stad, bl a någon kör från Gotland samt även pianisten Staffan Scheja från Stockholm. Det gavs konserter i Gamla stan. Staffan Scheja bodde på vårt hotell, träffade honom flera ggr i frukostmatsalen och i hissen, han var mycket trevlig och småpratade med oss. (Har f ö läst att han skall medverka i SVT:s "Stjärnorna på slottet".)

2006 åkte vi till Thassos. På samma plan åkte sångaren och låtskrivaren Pär Wiksten från popgruppen Wannadies (kanske inte så känd av många?)
med familj. Han har samarbetat med Idol-Amanda Jensen under sommaren.

Ja, det här var väl alla mina "Jag mötte Lassie-upplevelser" från Grekland, har flera från Sverige - av någon konstig anledning så har jag åkt hiss med flera kändisar! - men det hör väl hemma på något annat ställe!

/Hälsn Elisa.
Svara med citat