Det var ju bra att Apollo förstod att skaffa de fakta de faktiskt har, jag har blivit förvånad över deras oförmåga att ha kunnig personal många gånger. När jag frågade första gången om vår tänkta resa förra vintern så sa de att en kombinationsresa inte var möjlig.
Stavroula Palace i Kastelli består av två byggnader varav den "rakt fram" har den bästa utsikten. Av olika anledningar blev det så i somras att vi fick tillfälle att bo där i
TRE lägenheter på en vecka. Det skulle ta för mycket plats och är för ointressant för andra att berätta varför. Men i alla fall så fick vi efter besöken av kackerlackor byta och bo på tredje våningen i huset med bäst utsikt i två dygn och det var
verkligen bra utsikt ! Våra klagomål och krav på bättring var så pass allvarliga. Jag gissar att kackerlackor inte finns i samma utsträckning högre upp i hus men vet inte riktigt. Det blir ju inte lätt att vid en bokning, få välja var man vill bo. Det är som vanligt tillgång och efterfrågan. Alla rum har inte utsikt på Stavroula P men jag tror inte att något rum är mot någon bakgård i alla fall. Kollade inte när vi bodde där men några rum ligger mot den delen av området som inte är vid havet så att säga. Jag gissar dock att det inte ska behöva vara några större problem att kanske "förhandla" sig till bättre utsikt, naturligtvis beroende på hur många rum som är upptagna då.
Om Poseidon i Paleochora har jag desto mer positivt att säga. Jag tror det var 3, kanske 4 av rummen som ligger ut mot gatan och sandstranden i byn. Men även den del av huset som är mitt emot postkontoret har balkong så att man har bra utsikt över stranden och havet. Däremot är det många stora träd längs gatan så det är ingen fri utsikt över stranden och havet. En glugg mellan träden ligger mitt framför huset men det är även bra utsikt över taken i byn om man bor högst upp, ganska kul vy. Sen är det även så att Poseidon består av två olika hus, det ena äldre och det andra invigt 2007 om jag minns rätt nu ? Se till att få bo i den NYA delen, helst ut mot gatan och allra helst i
rum 8 högst upp. Bor man i den äldre delen är det inne på gården utan utsikt.
Rum nr. 8 är då en tvårumslägenhet som ÄR UNDERBAR, HUR FRÄSCH SOM HELST och med en balkong på 38 kvadratmeter. Det skulle gå utmärkt att bjuda in ett par fotbollslag att tälta på balkongen !!! När har ni tänkt att åka dit, Coanma ? Det är ju bara oktober nu, gott om tid fram till nästa sommar och jag har MÅNGA bilder på lägenheten och själva hotellet för övrigt. Det är den bästa och fräschaste lägenheten vi bott i under våra 12 resor i Grekland, helt klart !!
Lustigt att ni har tänkt på samma hotell som vi har bott på, båda två dessutom !! Paleochora är helt klart den trevligaste byn av de två, jämfört med Kastelli men de är så olika att jag tycker en kombinationsresa på två veckor är värd att prova. Och som sagt så är Stavroula Palace värt ett boende, värt att repetera trots odjursbesöken.
Hasse