Min dotter var 8 mån första redan till Mallorca.Den gången åkte jag iväg med henne ensam. Det var en lyckad resa för henne. när hon vaknade på morgonen gick vi direkt till stranden innan alla andra dök upp(efter blöjbyte såklart). där fick hon sin frukost i de kläder hon sovit i under natten. Sen fick hon leka lite i sanden o plaska i vattnet innan solen blev för stark. Hon fick styra hela den resan. Inget jäkt med morgontvätt och andra morgonbestyr. Nu är hon nyss fyllda 3 och hon ska snart åka charter för 6.e gången med sin ettåriga lillebror. Alla resor har gått bra. Även i somras när den minsta var 9 mån. Det får bli barnens behov som styr. Lite mer packning o planering krävs,men bara man är inställd på att barnen kräver sitt så blir resan lyckad. Vissa båtutflykter,bussturer och sevärdheter har vi fått hoppa över,men vi har ju iallafall kommit iväg på semester. 2 gånger har hon haft feber när vi väckt henne på morgonen när vi skulle köra till flyget.Men jag sitter hellre och lika bra på en grekisk ö med en sjukling som hemma. Barnen ska Greklandintroduceras i tid

En sak vi inte gör längre är tar sista minuten utan namngivet hotell. Kravet är att alltid ha pool. För är det stora vågor så krävs en pool.