Sv: Hur djupt.....?
Det är INTE som på Ialyssos,så mycket kan jag säga. Men det finns ändå bättre stränder att välja på än Elli. Det är inga rullande stenar,vet precis vad du menar,det kändes livsfarligt,närmre flygplatsen,Theologos hette det nog, så kan man ju inte se botten alls och man visste aldrig vad som väntade där under.Rätt som det var fanns det stora stenblock. Kusligt!
Elli duger gott för ett dopp när hettan känns som värst,med små mjuka stenar. Klart vatten,men inte sådär typiskt "greklandsklarblått". Utan klart så man iallaf.kan se botten,men det stora minuset enl.mig är att det blir så djupt fort. Stranden är smockfull med unga turister som mest vill bättra på solbrännan. Allmänna duschar och toaletter finns.
På Windy har jag för mig att stranden gör skäl för sitt namn,det ligger ju närmre blåsiga västkusten,och de gånger jag haft vägarna förbi där,har det inte sett ut till att vara varken klart vatten eller särskilt små vågor!!
Men hela östkuststräckan har flera fina stränder/stenstränder. Vissa är låååånga och inte en kotte så långt ögat når. Beror kanske på när i säsongen man är där,men jag har varit där både juni,aug.och september,och har flera gånger suttit helt ensam.
|