Visa ett inlägg
Gammal 2008-11-18, 14:29
Noras avatar
Nora Nora är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: Taverna varning!

Citat:
Ursprungligen postat av Amopi Visa inlägg
Nja, glassförsäljare stämmer nog inte. Både Minas och den andre killen som driver Mike´s har tidigare varit inkastare på Baren Akropolis som ligger nere på bargatan. Trevliga killar men de var nog bättre som inkastare än Restaurang-ägare.
Tenkte egentlig ikke at jeg skulle skrive i denne tråden her, folk liker forskjellige steder og bra er det, hvis ikke hadde jo alle endt opp på samme sted. Men jeg føler at det er på sin plass med litt fakta her. Jeg syns ikke man bare skal skrive ting uten at man faktisk vet om det stemmer eller ikke, og spesielt ikke når det kommer til andre mennesker. Disse restaurantene er faktisk levebrødet til folk, og det er helt greit å skrive om man liker dem eller ikke, men å trekke fram enkeltpersoner, og da i tillegg ikke vite hva man skriver om, det syns jeg ikke noe om. Det er riktig at Minas har arbeidet på Acropolis kafe i mange år, og han gjorde litt annet enn å kaste inn folk, han var faktisk en svært dyktig og godt likt servitør også. Hva gjelder Manolis, så er det riktig at han har jobbet litt ekstra på Acropolis. I tillegg til det, så er han oppvokst med å eie og drive en meget tradisjonsrik taverna i Menetes, som hans foreldre startet for mange, mange år siden. De har hatt mange, mange stamkunder, som kom tilbake pga ekte gresk kost og ekte gresk gjestfrihet. Foruten denne tavernaen, har han jobbet på Small Amopi taverna i 17 år, og Calypso taverna i 2 år. Nå har han bygget en liten kafe/ouzeri ved sitt hjem i Afiartis, den heter Rinas kafe, oppkalt etter hans mor, som har flyttet ned dit og lager tradisjonell mat der. Disse menneskene er født og oppvokst på Karpathos, de er stolte av sin kultur og sine tradisjoner, og de gjør sitt beste for å ivareta den, både når det gjelder sang, dans og mattradisjon. De er stolte av sine restauranter, dette handler ikke kun om å "kaste inn" folk, for disse handler det om ekte gjestfrihet. Kanskje noen føler det som press hvis de blir hilst på og snakket litt med når de går forbi restauranten, men de ser nok litt annerledes på det, de føler faktisk at det er svært uhøflig å IKKE hilse på folk som kommer forbi. Husk at dette er en liten øy, ikke en stor by eller turistmaskin. Så glassförsäljare, det syns jeg vel er en ganske misvisende benevnelse.
Svara med citat