Visa ett inlägg
Gammal 2008-11-18, 20:47
malou malou är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Sv: Taverna varning!

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Vi har provat flera, här rekommenderade, ställen genom åren och har flera gånger kännt att vi inte hållit med, MEN när man äter är det ju "totalupplevelsen" av kanske hela dan som spelar in....
Lissi
Det har jeg også tenkt; at det er 'totalopplevelsen' som spiller inn. Jeg for min del forventer absolutt ikke 'gourmetmat' på øyene, reiser forøvrig heller ikke for matopplevelser.

På min ferd har jeg dog besøkt tavernaer som har vært sterkt rekommandert . I noen tilfeller har maten vært nydelig. Anbdre ganger alla 'veikro'-mat som man sier i Norge, ikke uspiselig - kun til å fylle magen med når man er veeeldig sulten. Og med tanke på det - og med andres dels intense lovprising av bestemte tavernaer, synes jeg Lissis ord er om totalopplevelsen har noe for seg. Kanskje spesielt om man synes man hører til på et vis. For nordmenn kanhende det betyr en del å bli kjent igjen, ble 'sett'. Det er man jo ikke bortskjemt med fra hjemlandet; i hvert fall ikke 'mannen-i gaten'.

Men på disse anbefalte tavernaer har erfaringene vært ulike, og ingen altomfattende betydning for reisen eller stedet som helhet. Så får man ta den gode eller ikke- så -gode erfaringen for hva den er. Vi er forskjellige. Liker forskjellige ting. Steder. Tavernaer. Men innkastere er en sikker måte å gå til neste sted. Selv om innkasterne synes det er uhøflig å ikke si hallo til de forbipasserende.

Senast redigerad av malou den 2008-11-18 klockan 20:54.
Svara med citat