Citat:
Ursprungligen postat av Monica P
- Men nu är proportionerna så oerhörda, vi pratar om tiotusentals människor som bara kommer och kommer och acceptansen minskar motsvarande. - Problemet är olösligt, inte förrän de får bra liv i sina egna länder kommer trafiken att stoppa upp. - Och när kommer detta att ske?
|
Särskilt dina två sista meningar här, olösliga problem i de egna länderna och när förändringarna kommer att ske är anledningar till att flyktingarströmmar rör sig i alla möjliga och omöjliga riktningar med sikte på bl.a västra Europa. Och jag ska omedelbart säga att detta ämne är något jag kan för lite om för att ha kunskaper kring men det är viktigt att försöka sätta sig in i och förstå hur dessa människor har det
innan de blir flyktingar. Är det kanske så att vi som lever i en "bättre värld", får se problemen först när flyktingarna blir illa behandlade någonstans eller t.o.m går en säker död till mötes i s.k. båtar redan på havet ?
Har jag sakfel någonstans eller uttrycker mig luddigt skyller jag som sagt på dålig kunskap men jag har i alla fall en åsikt.
Hasse