Visa ett inlägg
Gammal 2008-11-30, 12:09
JohnSs avatar
JohnS JohnS är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006
Standard Sv: Taverna varning!

"Innkastere" kan være så mye forskjellig, fra de de mest aggressive som man etter hvert tar omveier for å unngå, til de høfligste som det bare er en fornøyelse å slå av en prat med, og som er like blide når man går videre og ser etter en annen restaurant.

Jeg har ikke vært i Chania om kvelden på noen år nå, men restauranten Myrovolos hadde etter min mening den ideelle "door-man" Yiannis, smilende og blid, vennlig og aldri påtrengende. Selv om vi ikke skulle spise der, gikk vi ofte forbi og slo av en prat, og han ble etter hvert noe i nærheten av en venn, som endte opp på listen over dem vi sendte kalendre med vakre bilder fra Norge til, noe han satte stor pris på. Og på Myrovolos gikk det mange grekere, vi var der til og med samtidig med borgermesteren en gang, som holdt et større selskap der. Før de skifta kokk, hadde de da også noe av den aller beste maten i Chania. Jeg håper de har fått sin gamle kokk tilbake neste gang jeg besøker dem.

Så det er litt for lettvint å danne seg oppfatninger basert på stereotypier og en porsjon fordommer, og anta at dersom det står en mann i døren på en taverna, er det en aggressiv innkaster som skal få kunder inn for å betale dyrt for dårlig mat. Det finnes nok av slike, men det kan også gjemme seg perler innenfor døren, selv om det står en mann der og ønsker oss velkommen!
Svara med citat