Visa ett inlägg
Gammal 2005-08-22, 22:55
Miranda Miranda är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2005
Standard Sv: Favoritrestaurang/bar på Rhodos?

Hej på er! Ny här på Kalimera och var bara tvungen att skriva ett inlägg här.... Jag och en kompis var för första(!) gången på Rhodos nu i Juli, och vi gick ju rakt in i Jasons klor redan första kvällen! En av servitörerna höll på att knocka oss med hans gigantiska bricka så fort han gick förbi, så vi fick hålla koll på honom under hela middagen för att hinna ducka! Maten måste vi dock ha haft tur med, med tanke på vad ni har skrivit tidigare.. Vi åt båda bläckfiskringar, och det var faktiskt helt ok!
Dock blev vi så trötta på att de vägrade sluta prata svenska med oss, så vi gick aldrig tillbaka utan svarade istället på grekiska varje gång de stod o skrek på oss när vi gick förbi....

Men nu måste jag fråga medan jag "har er på tråden"... Vi föll pladask för en urmysig lounge-liknande bar nästan längst bort på bargatan. Det var vitt och fräscht med tyg i taket, och de hade vattenpipor på varje bord. Jag tror baren var nyöppnad, och ägaren är en svensk kille vid namn Nino...?
Vet någon vad jag menar? Vet ni isåfall vad baren heter? Finns det någon hemsida t.o.m?? Om jag ska välja en sak jag saknar från vår vecka på Rhodos så blir det helt klart den baren!!
Tacksam för alla möjliga tips!!
// Miranda
Svara med citat