Citat:
Ursprungligen postat av MjW
This destruction of public property and explosion of the so called Anarchy is not as stupid and random as it seems, it is well thought of and well planned, it is there to serve a significant purpose, to hold the system together.
|
Please inform me:
1. How does anarchy hold the system together?
2. Who is planning, deciding and organizing what privat bussineses, banks and public property to destroy? To what purpose?
3. Your source?
Greker är passionerade. I många frågor, och speciellt när det gäller politik. Det har funnits ett stort missnöje i Grekland med många saker under lång tid. Stora invandrargrupper mot hur de behandlas. Sociala- och lönefrågor mm.
Om jag förstår det hela rätt så har det kokat rätt duktigt under ytan under lång tid. Innan dödsskjutningen hade det varit rätt spänt på vissa håll pga Greklands invandringspolitik vad gäller uppehåll- och arbetstillstånd. Det har gått till handgripligheter.
Jag tror den tragiska dödsskjutningen helt enkelt blev en utlösande faktor, eller ursäkt, för ett flertal grupper att på detta meningslösa sätt visa sitt missnöje.
Just att det hela spred sig så snabbt till andra ställen över hela Grekland tyder på ett omfattande missnöje. Inte på att det är organiserat.
Jag tänker inte diskutera det vidare, för denna fråga är så komplicerad att man kan inte sitta här uppe i Norden och få överblick eller komplett information. Därför kan man inte heller dra korrekta slutsatser. Bara spekulera.
Jag är mest nyfiken på MrW:s svar!