Sv: Vart skall vi på denna ö?
När vi var på Lesvos åkte vi ospec. i 3 veckor. Hamnade på ett bra boende med swimmingpool strax i utkanten av Molivos, men eftersom vi endast hade betalt motsvarande en flygbiljett så var det ju lockande att åka ut och övernatta andra ställen också. Jag tror bara vi bodde på hotellet knappt halva semestern och förutom att vara i Molivos besökte vi förstås även Petra med omgivningar flera gånger.
Ett par gånger åkte vi båt österut till Skala Sikamias och gick upp till den lilla byn Sikamias. Vi hittade något enkelt boende i Skala Sikamias och trivdes riktigt bra där i det lilla fiskeläget.
Vi åkte också in till Mytilini stad med buss både tvärs över ön men också längs östra kusten mellan Skala Sikamias och Molivos, och vidare upp till Agiassos där vi bodde på ett gammalt kloster, en annorlunda upplevelse.
Sedan var vi i Sigri och Skala Eressou på västra sidan där vi bodde bägge ställena, längst då i Sigri (hela 6 nätter blev det där).
Jag rekommenderar verkligen att man ser sig omkring och gärna övernattar på andra platser eftersom kvällsstämning och morgonstämning på olika platser är det bästa!
Kommer vi till Lesvos igen så hyr vi bil och blir oberoende av buss, taxi och båt även om dessa också har sin charm, - speciellt små båtutflykter, tycker jag.
|