Visa ett inlägg
Gammal 2009-03-15, 15:53
Linnils avatar
Linnil Linnil är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009
Standard Kefalonia/Lassi

Hej alla Greklandsfantaster! !

Jag bokade en resa till Lassi/Kefalonia i dec via Apollo
Så om allt går som det ska så sitter jag och min dotter på flyget den 4/8...med 2 veckors sol-lapande framför oss! Det ska bli ooOOoobeskrivligt skönt att komma iväg, vi är väldigt glada för just grekland och vi testar en ny ö de gånger vi lyckas skramla i hop de slantar som krävs för att komma iväg. Har varit på Zakynthos, Kreta, Skiathos och Cypern. Tänkte höra om någon anser Kefalonia vara lik Zakynthos? Har hört både och. Hur är trafiken där nere? Tänkte ev hyra en bil några dagar eller en vecka. Jag vet ju av erfarenhet att Grekerna överlag kör som om det inte finns någon morgondag, men är det lika j-vligt på Kefalonia? Är det någon av er som kanske ska till Kefalonia vid denna tidpunkten? Alltid kul med nya kontakter! Sen undrar jag även hur lång tid det veeerkligen tar att promenera från Lassi till Argostoli. Har läst att det tar ca 15 min, men sådan info är ju ibland (särskilt från resebyråer som vill sälja resor) väldigt optimistisk, för att inte rent ut sagt avse fågelvägen...och sist jag kollade så hade jag inga vingar på ryggen. Är promenad-sträckan mellan Lassi och Argostoli en dammig landsväg där bilarna sveper förbi milimeter från de våghalsiga fotgängarna, eller är det en helt ok och angenäm promenad-sträcka?

Må så gott!
// Linda
Svara med citat