Visa ett inlägg
Gammal 2009-03-17, 16:11
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Tips från Rom!

Ett par dagar innan du reser, Marco, så hittade jag adressen till den där lilla, lilla restaurangen, som påminde mig en hel del om en enkel, grekisk taverna. Restaurangen heter Bottiglieria Gino och ligger på Vicolo Rosini 4, en mycket liten gata som jag var tvungen att slå upp på nätet. Drar man en linje mellan den spanska trappan och Piazza Navona så ligger den ganska precis mitt på strecket. Kan vara en god idé att beställa bord, jag har tyvärr inte tel.nr. hemma ännu, men ska skriva det när jag har min guidebok här igen.

Så här skrev jag när jag kom hem:

"Om aftenen valgte vi at spise tæt på hotellet, vi havde læst om et enkelt men godt sted i nærheden af hvor vi boede, nr. 9 i ”Madhule-bogen” Bottiglieria Gino på Vicolo Rosini 4 (den lille gade måtte jeg finde på et kort på nettet og tegne ind på mit ellers virkelig gode kort) en meget lille gyde mellem Via Campo og V. d. Prefetti. Hyggeligt lille sted, alle borde blev hurtigt optaget, vi var meget heldige som fik et af de sidste selv om vi ikke havde bestilt bord. Her fik jeg for første gang ikke den ret som jeg havde bestilt, men en anden. Tjeneren havde simpelthen misforstået min bestilling, han var ikke opmærksom nok. Vi havde snakket lidt frem og tilbage om hvad vi skulle have, idet et par af vores første forslag ikke kunne fås den dag. Jens valgte en pastaret (jeg tror det var Carbonara), men jeg valgte en kødret, noget med kalvekød. Man indstiller sig jo på det man har bestilt og jeg blev bare så overrasket da han også kom med en pastaret til mig, det var "penne" men ellers lidt efter samme opskrift som carbonara, i hvert fald noget med denne røgede bacon og parmesan, som bare var så velkrydret og lækkert. Ja, jeg sagde selvfølgelig helt impulsivt, at det var nu ikke hvad jeg havde bestilt, jeg var bare så forbavset. Tjeneren undskyldte mange gange, men spurgte om ikke jeg kunne acceptere retten alligevel. Hmm, det var lidt overraskende, men vi kunne da godt se at det var det eneste fornuftige, for da Jens jo lige havde fået sin ret, så var det ikke sagen at de først nu skulle begynde forfra med en ny ret til mig.

Og jeg fortrød faktisk ikke, det var utroligt velsmagende. Dertil en god rødvin, men mere mad orkede vi ikke spise. Vi er mætte efter sådan en portion.

Så tager vi hellere en lille gåtur, sætter os på f.eks. Rotundapladsen og ser lidt på mennesker – her fik vi en meget lækker Tiramiso. Nam, hvor var den bare skøn. Tænk, vi sad UDE kl. 23.30 om aftenen, med god hjælp af varmelampe, men alligevel. En fredag i januar!

Hjemme omkring midnat med ømme fødder."

God tur!
Svara med citat