Citat:
Ursprungligen postat av Monica P
Jag har ingen digitalkamera än. Min erfarenhet är begränsad. Ett problem med den nya tekniken är att man /jag menar mina barn.../ knäpper och knäpper men några kort får man aldrig! Jag har flera CD med hundratals fina kort på barn och barnbarn och natur och viktiga händelser. Men det är inte detsamma som att göra i ordning ett fint album med lite minnesanteckningar.
|
Det finns massor du kan göra med bilderna via olika företag. Jag gjorde en bok av mitt barnbarns första Greklandsresa där jag också tog med en del gamla bilder. Boken började med ett par bilder fråm min barndomsby. Ett fint släktporträtt som en släkting tagit för många år sedan av min mamma hennes syskon och mor. Sedan tog jag med lite bilder av hans mor och morbror som liten osv. Några andra bilder från första året och sedan bilder från hans första Spanienresa och sedan massor från Grekland. Boken är inbunden och han älskar att titta i den. Jag har också gjort almanackor samt tagit ut många bilder på fotopapper och satt in i vanliga album. Min musmatta är en bild som jag tagit på Folegandros och snart ska jag ta itu med vinterns bilder av barnbarnen och Thailandsresan. Nu är jag bara en ytterst vanlig amatör och fotar bara med en IXUS men det är trevligt ändå.
Eva
Eva