Citat:
Ursprungligen postat av kari
 - kanskje det er videre fra Hydra til Ermioni (ikke til Porto Heli) vi burde ta båten?
Er Ermioni en s å trivelig liten by? - hvor stor omtrent/ hva finnes der? 
|
Nå er det april - og dere har kanskje reist, - jeg oppdaget tråden nå.
Jeg ville valgt å dra til Ermioni - ikke til Porto Heli.
Ermioni er en liten havneby og på denne tiden av året ikke mange tilreisende, så folk har TID til å være seg selv. Koselig havn med anløp av ferjene, hydrofoilen og private seilbåter etc.
Vi var det tidlig i mai i 2007. Lleide bil ved torget, rett ved havna og fant noen nydelige steder sør- og vestover langs kysten. Vi skulle til Porto Heli - og var der - så oss omkring - og forsvant derfra.
Mannen min og jeg syntes alt var for glorete og lissom laget for turistene (altså oss) - masse lekre, digre båter i havna - og masse krimskrams, juggel (kaller vi det på norsk) å få kjøpt. Havna kunne vært hvorsomhelst - følte ikke at det var mye gresk. . . men, vi hadde vært i Nafplio og Palea Epidavros før vi kom sørpå - - så vi var jo blendet av inntrykk derfra ---

I Ermioni fikk vi gjort en avtale på uterestauranten til Ganossis rett ved båthavna og leide rimelig et par netter på Ganossis Philoxenia, rett rundt hjørnet i en liten sidegate. Koselige og velutstyrt studio med balkong ut mot sidegata - såvidt havneutsikt. (de har hjemmeside, trivelig bakgrunnshistorie).
Er endel info på gtp.gr (det har jeg vel lov å skrive)
VI fant små butikker i bakgatene, hvor vi måtte bruke greske ord og uttrykk flere steder - jeg liker det

i en butikk, hvor eier snakket godt engelsk,forresten,hadde masse gode oster - nam nam