Jaha, det är dags att åter igen planera en liten weekend-resa inom Europas gränser med jobbet. Vi har diskuterat lite olika städer och kommit fram till att PARIS kanske är lämpligt denna gång. På den eminenta Kalimera-träffen igår i Lund fick vi mycket bra information (tusen tack för det

) men jag lägger ändå in ett litet inlägg här för att, om möjligt, få ännu mer kött på benen.
Av de som åker har hälften varit i Paris tidigare (men inte under de senaste 10 åren), andra halvan följaktligen inte. Två nätters övernattning innebär raskt tempo (men inte "korvstoppning" med sevärdheter) och helst ett så central boende som möjligt till bra pris (vad annars

). Det måste vara minst trestjärnigt och inkl frukost. Någon som har något bra förslag? Jag har letat lite löst på bokningssiter här nu på eftermiddagen och hittat ett hotell som heter "Jardin d'Eiffel". Är det bekant för någon? Det har i alla fall goda betyg på Tripadvisor. Jag hittade ett annat alternativ också som verkade ok men det hotellet hade bara dubbelrum (och åker alla med måste jag boka minst 4 enkelrum).
Vad ska man försöka hinna med på en weekend? Jag för min del är nöjd bara jag får åka upp i Eiffeltornet men man ska väl helst hinna med lite till

.
Jag niger och tackar för tips och information! Skall dessutom imorgon gå till bokhandeln och inhandla Streifferts "Topp 10 Paris", deras kompaktguider har varit till stor hjälp i andra städer.
Celbe