Ämne: Paris!
Visa ett inlägg
Gammal 2009-04-19, 15:43
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007
Standard Sv: Paris!

Åh! Vi ska också till Paris, fast i höst. Jag bor helst inte i Latinkvarteren - det finns de som tycker att det är perfekt, men för mig är det det absolut sämsta alternativet...

Marais är hur mysigt som helst! Vi ska bo på Jeanne D'arc i oktober. Förra gången bodde vi på Hotel Turrene som är ett finare hotell, 50 meter därifrån. Prisskillnaden är dock ganska stor. 90 mot ca. 300€/natt. Men läget på båda hotellen är PERFEKT! Hotel Turenne är mindre prisvärt, men när vi bodde där köpte vi ett "paket" till extrapris. I Latinkvarteren har vi bott på Hotel Grandes Ecoles som är jätte fint och fantastiskt trevligt, men vi trivs som sagt inte i dessa kvarter...

St:Germain är också väldigt trevligt, men blir mer och mer trendigt och priserna blir också därefter.

Nästan inga hotell har frukost i priset, men ett undantag är Mayet som ett par bekanta till oss har bott på. Tror att det fanns med i DN för nån vecka sen.

Det är något speciellt att åka upp i Eiffeltornet! Vi var där i december strax innan jul då, och det var kanske 5-10 minuters kö, så valet var självklart! Men eiffeltornet är fint från Trocadero också!

Jag skulle köpa häften med "10-pack" kuponger och åka mycket tunnelbana. Det funkar galant! Men se upp för ficktjuvar bara... och ska ni bo i Marais kvarteren nära Metro St-Paul, där Jeanna D'arc och Hotell Turenne ligger kan jag hjälpa till med restaurangtips!
Svara med citat