Sv: Resa med större barn på båtluff- ny på detta
Du kan också gå direkt in på Blue Star Ferries hemsida, där finns uppdaterad tidtabell och även priser. Vill du ha fler alternativ kan du som Arne skriver titta på greek ferries hemsida eller klicka bara direkt på länken med båttidtabell här på Kalimeras hemsida så kommer du även till Openseas hemsida.
Om du vill stanna på Santorini så skulle jag rekommendera att stanna några dagar, minst 2, innan du fortsätter mot Naxos. Det finns bra och billiga boenden i Perissa/Perivolos. När vi var där i slutet av juni för två år sedan kom vi mitt i natten och fick ta första bästa boende. I dagsljus visade sig hotellet vara inte så bra, så vi gick runt i Perissa och letade nytt boende. Det billigaste rummet vi hittade var för 10E/natt på ett rent och välskött hotell med pool. Till saken hör att det inte fanns AC och det var värmebölja just då. Pensionatet mittemot var lika fräscht och fint och hade AC och där kostade det 35 E, också med en liten pool. Perissa ligger ganska nära flygplatsen och taxiresan tar inte lång tid. Vill du hyra bil under några dagar kan du göra upp med uthyraren att ställa bilen i hamnen när ni åker vidare till nästa ö så slipper du byta buss osv. Men jag skulle kanske spara Santorini tills barnen blir lite större och kosta på mig en taxi direkt från flygplatsen till hamnen och em-färjan till Naxos.
I Athen har vi inte förbokat hotell, utom en gång då vi ringde runt till några hotell som vi fått tips om på färjan. Det var faktiskt väldigt skönt att veta var man skulle bo när man kom fram för det blev lite chockartat att komma från Amorgos och småkykladerna till storstaden Athen.
Anne
|