Visa ett inlägg
Gammal 2009-05-10, 23:44
malou malou är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Sv: Att applådera på flygplan

Ikke bare svensker, men også nordmenn og dansker klapper ved landing på charterflygninger. Jeg har også fundert på hva det kommer av. Tviler på at det var de aller første charterturistene - det var eks. øvre middelklasse som reiste på den første charterturen fra Oslo til Mallorca i 1959 og den turen var ikke billig. Senere kanskje? da det ble mer vanlig og turene billigere. Da man reiste med gamle proppellfly? Minnes i hvert fall selv min første charteropplevelse - fra Oslo til Hellas. Flyet var nesten et døgn forsinket, det så faktisk ut som om flyet var håndmalt utenpå og ganske slitent inni. Da jeg undret meg over dette (særlig det med håndmalingen), ble venninnen min sint og redd, hun satt sammen med flyverne i cockpiten hele veien ned. Alle klappet da flyet landet.

Har forøvrig fløyet i Nord-Norge, fly med kun mennesker som skulle på jobb og mange menn i dress - der passasjerene klappet etter en vanvittig flytur og hasardiøs landing. Men det kjentes ikke pinlig, bare overraskende at passasjerene klappet. Selv om alle var lykkelige over å kunne gå ut av det lille propellflyet i god behold.
Svara med citat