Sv: resa ensam till bra pris
Jag har provat alla alternativen både reguljärflyg och bokat boende eller boende valt på plats, charter med tillägg för rum för eget bruk och flygstol på charterflyget. Beror så mycket på när du åker, vart du reser och om du bara vill bo på en plats. Jag gillar att bo flera dagar på varje plats och stannar sällan mindre än tre nätter har dock hänt på Santorini vid början av en resa.
Jag tycker om att varva ner ordentligt på min semester och då kan ständigt byte av plats bli stressande så vid treveckorsöluffar är fyra öar ganska lagom för mig men på favoriter som Folegandros, Sifnos och Amorgos skulle jag kunna stanna mycket länge. Har ö-luffat utan att ha en fast rutt och jag vill helst inte boka upp boende och färjeturer. Vill känna frihten av att kunna stanna länge på en plats än det kanske var tänkt från början.
I år blir det en charterresa till Molyvos med rum för eget bruk. Att den bokningen blev av beror mycket på att priset blev överkomligt för en tvåveckorsresa och att jag reser redan i slutet av augusti. Jag är inte så fixerad vid att åka till ett speciellt ställe utan bollar i tankarna mellan många olika alternativ. Hade lika gärna kunnat bli en resa till Tilos/Rhodos eller någon helt annan ö. Vad jag dock gärna undviker är platser som präglas hårt av massturismen och AI kommer jag aldrig att boka. Försöker också unvika allt för stora städer och föredrar lantliga omgivningar gärna med så lite trafik som möjligt.
Eva
|