Visa ett inlägg
Gammal 2009-06-26, 19:33
Frappes avatar
Frappe Frappe är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Ort: Norra Sthlm, Nea Makri/ Nea Pendeli Athens Grekland
Standard Sv: Mini gallup- Inbrott på hotell/pensionat i Grekland

Nu gäller det inte hotell el pensionat... men vi har haft inbrott 2 gånger i vårt hus i Nea Makri detta skedda för några år sedan, sedan har vi haft 1 inbrott i huset i Nea Pendeli, tjuvarna tog sig in och de 2 våningar upp men svärmor hade tv på hög volym.. och det verkar som om de blev skrämda? samma natt fick 6 hus i området på hälsning. Vi har nu i huset satt upp galler framför vissa fönster och detta är något som många i området gjort, tyvärr måste jag säga, MEN... sen blev min vännina bestulen i sommras och jag jagade dessa tjuvar..finns att läsa på kalimera. Att tjuveritet ÖKAT är det inget snack om, när jag tar mig ner till Aten och framförallt ska åka Metro förvara jag mina pengar och VISA kort i en liten påse som jag sytt och har den sedan fast i Bhn.....där borde det inte vara några långa fingrar och tafsa.... Jag ser dagligen på nyheterna och det nämns alltid om inbrott här och där, samt en massa ficktjuveri. Som Peter skrev i en annan tråd så har de rakblad och skär upp kvinnors väskor och plockar allt av värde.jag har flera vänninor som blivit bestulna. Så det är inte bara turister som drabbas, och som sagt midjeväska är värdelöst.. den kommer de åt, så ge liv i gamla luffar väskan som man har runt halsen eller plasera era pengar i Bhn...

Camilla
Svara med citat