Visa ett inlägg
Gammal 2009-07-05, 18:39
Chrass avatar
Chras Chras är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Den aller beste drinken

Citat:
Ursprungligen postat av Admirala Visa inlägg

Min favoritt er (som jeg sier i den nevnte tråden) Dry martini:
Over is i en shaker heller man tilsvarende et martiniglass gin (Tanqueray no 10, Bombay sapphire, Plymouth - eller hva man har) Tilsett et par dråper av Noilly Prat (eller annen martini/vermouth)i glasset, rør (Bond tok feil da han ville ha den "shaken"), sil over i martiniglass. Skvis over litt olje fra skallet av en sitron, og nyt med noen knallgode oliven.
Slik lager de den på Dukes i London, etter sigende visstnok verdens beste martinibar. Og etter å ha vært der kan jeg si meg enig, selv om jeg på ingen måte har drukket Dry martinis i alle verdens barer.

Favoritt no 2
Dry Manhattan
2 deler whisky (ikke de strammeste skotske, men en mild variant, f.eks amerikansk eller canadisk) blandes med 1 del tørr vermuth over is sammen med noen dråper Angostoura bitter. Sil over i glass.

Disse drinkene er ganske heftige i smaken, av og til er det godt med noe søtt:

Favoritt no 3
Rusty Nail
3 deler whisky (her kan man godt bruke en ganske mild skotsk type.)
1 del Drambuie
Hell dette over is i et glass, og topp med en strimmel sitronskall.
Min kompis Kostas liker den ennå søtere, så han får tilsatt en dash Grenadine, og da kaller vi den Bloody Rusty Nail
Alkoholmissbruk för min del. Whisky kan möjligtvis blandas med några droppar vatten!!!
Synd att förstöra goda drycker med "blannevann".
Föredrar en riktigt god "Mr Gorbatjov", dvs hälften Kalua och hälften vodka (Black russian).
Skål Chras
Svara med citat