Sv: Rekommendationer i forumet
Jag tror också att det är jättesvårt att råda andra. Många av de boenden som rekommenderas här på Kalimeras hemsidor och i e-guider passar t ex oss inte alls, de är ofta för "lyxiga" för våra önskemål och därför betydligt dyrare än där vi sedan bott....Vi vill varken ha hårtorkar, pool eller bar, inte ens Tv är nödvändigt.
I början när jag var i Grekland så var det jätteviktigt med havsutsikt och vi betalade dyrare för att få det. Nu är det helt ointressant för oss. Vi bor gärna på en inbyggd mysig gård där det är lä, havet ser vi ju så mycket på dagarna. En balkong ut mot bergen eller mot gatulivet är också minst lika mysigt för oss som utsikt över havet. Jag har sett många av de boenden som rekommenderats här när vi varit på öarna och de allra flesta gånger hade de INTE passat oss.
Däremot talar jag gärna om efter en resa om jag gillat något boende och har då gärna en bild med också. Men de gånger andra "nappat" på tips så är man ju lite skraj att de som bokar sen inte alls gillar boendet. Men det är ju så det är att vi är olika och med olika behov. Ibland är det ju också så att värden på stället "lyfter" hela boendet genom sitt trevliga sätt, även om man inte visste det första gången man kom och då kommer man ju gärna åter. Många kanske vill träffa andra "Kalimeror" på boenden på öarna och då finns det ju några ställen tror jag där man garanterat ska bo t ex på Honeymoon på Santorini m fl ställen som har hårt tryck från Kalimeragäster.
Vi känner nog att det är risk att man missar mysiga boenden som inte rekommenderats här om man bara letar här på Kalimera. På Syros t ex så bodde vi i Ermopouli på ett ställe som vår värdinna på Tinos tipsade om och det passade oss utmärkt.
Bra tråd f ö Netwolf!
Lissi
|