Jeg har selv et hus i Kalamata på Peloponnes, og reiser derfor relativt ofte fra Norge (Oslo eller Rygge). Flyselskap jeg benytter fra Oslo er SAS, Lufthansa, KLM, Swiss, Baltic, m fl. Felles for disse er at en normalt må mellomlande ett eller annet sted i Europa.
Fra Rygge går imidlertid Norwegian direkte til Athen.
Det kommer litt ann på hvor på Peloponnes du vil reise, men til Kalamata og traktene der omkring er det nok enklest å ta fly til Athen, og bussen derfra (bussen koster E 19,80), - og det går "flybuss" fra flyplassen til busstasjonen. (Buss 93).
Det går mange busser til Kalamata daglig, og noen er express, - d.v.s. at de går direkte fra Athen til Kalamata uten stopp. Expressen bruker mellom 3 og 3,5 timer, - og de ordinære ca 45 min. mer.
Fra denne busstasjonen går det også busser til flere steder på Peloponnes.
Bussene er nye og fine og selvsagt med AC. Du får tildelt sete ved billetkjøp (på busstasjonen).
Lilleput (norsk charterselskap) har imidlertid turer fra Oslo til Kalamata, og som det nevnt tidligere har de idylliske bosteder i Kardamilli, Stoupa og Agios Nikolaos, - alle stedene ca. 1,5 - 2 times busstur fra flyplassen.
Dette er et utmerket alternativ, og turene går fra lørdag til lørdag.
Håper du finner en reisemåte som passer, - og god tur til dine svigerforeldre!!!