Ämne: Hemma igen
Visa ett inlägg
Gammal 2009-08-06, 16:43
Stomatol Stomatol är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2009
Standard Sv: Hemma igen

Makriammos blev jag nyfiken på då den stranden har kommit upp ett par ggr och att det skulle vara kombinerat med en avgift.
Efter att ha googlat lite på det så hittade jag detta http://www.thassos-island.com/pages/makryammos/ och jag kan direkt säga att det inte är "mitt Grekland". Men som tur är så tycker vi alla inte likadant . Det är bland annat det som gör Kalimera så nyttigt! Nu vet jag att jag inte behöver ödsla tid att besöka den stranden. Mina val är nog lite mer spartanska med mer "manjana" stämning.
Eija--> Du har väl varit mycket på Thassos? Vad skulle du rekomendera för strand utifrån dessa kriterier: Gärna lite klippor/sten så att det finns något att titta på i vattnet, finns det en liten vagn att handla något läskande i så är det ett plus men det är absolut inget krav. Och skulle en liten bit av stranden vara av sand så är det kul för den minsta att gräva i... Finns det heller inga solbäddar att hyra så är det perfekt!
Men det är väl en utopi att hitta en sån strand mitt i högsäsongen...

Appropå bussavgift för barn så hörde jag att dom förra året i september på Thassos tog halv avgift för en treåring... (undra om inte det var chaufören som skodde sig själv där..) Galet.

/Anders
Svara med citat