Visa ett inlägg
Gammal 2009-08-11, 22:38
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Senaste nytt om Egina

Citat:
Ursprungligen postat av puttelino Visa inlägg
Hej

Jag håller med dig,Aegina är ett underbart ställe. Vi har också fastnat för den ön. Har varit där några ggr nu de senaste 3 åren.
Men dock ej i år... då vi flyttat till hus och tid och pengar räcker inte till.
Citat:
Ursprungligen postat av Lappen Visa inlägg
Hej,

Jag har varit på Egina i stort sett varje år i 14 år nu. Senast var i april-maj i år. Ska ner igen 14 dagar 8 september. Ska försöka berätta lite mer när jag återkommer i september från denna underbara ö och mitt favorittillhåll Agia Marina.

Lappen
Så härligt att finna några själsfränder som också är sålda på Egina!

Vi och Puttelino får försöka suga på gamla minnen och spara till en ny tur nästa år. Under tiden kanske vi kan förgylla tillvaron med lite rapporter från Lappen med flera som besöker Egina i år.

Intressant att höra att det är Kostas bror som också har taverna i Agia Marina. Jag har inte riktigt koll på tavernans namn, men när du nu säger att de är bröder så utgår jag ifrån att det är den tavernan som ligger en bit ned i gatan på strandsidan, och som har ingång både från gatan och stranden. Den mannen är ju väldigt lik Kostas (bara lite mera barsk i stilen) så jag förmodar att det är han. Ett matställe som vi vid senaste besöken har uppskattat är Big Banana. Då inte precis för miljön, vilken inte känns så väldigt genuin, men käket har varit jättebra varje gång.

Det är ju fint också att de fått igång färjetrafiken direkt till A M. Den nya piren var ganska nyligen klar när vi var där senast. Det var en ganska skön känsla förr när man kom med den gamla färjan (var det Elvira hon hette?) och anlöpte A M kvällstid. Mycket vackert med all belysning från A M i bukten vid inseglingen, och en härlig hemma-känsla när man kom upp till juice-farbrorn vid första stället vid hamnkanten.

Vad gäller boende i A M har vi haft olika ställen varje gång. De ställen som vi nog gillat bäst är dels Iro, som ligger högt uppe på berget i bakkanten av A M med en gräslig uppförsbacke men fantastisk utsikt, och dels hos Barbara som ligger upp i gränden vid Café Marina. Vi har också bott på Senia och Katerina vilka varit OK. Lite tråkigare boenden har varit SeaHorse och Perikles.

Vilka erfarenheter har ni att förmedla från Egina? Det är ju fantastiskt att man trots många besök (dock ej så många som du Lappen) på ön fortfarande har mycket som är outforskat, så om ni har lust kan vi gärna chatta lite och berätta och ge tips.

/ Masse
Svara med citat