Visa ett inlägg
Gammal 2009-08-17, 19:23
Tea Tea är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2006
Standard Sv: Hur är det egentligen m stränderna??

Hej!

Vi var på Skopelos i början av juni med våra två tjejer på 1,5 resp. 3 år. Kan hålla med om att stränderna kanske inte är de allra mest barnvänliga vi har besökt, men vi upplevde inte det som något större problem. Det gick absolut bra för dem att bada lite i strandkanten på de stränder vi besökte. Vår treåring är i och för sig inte den sorten som slänger sig handlöst i badet direkt, hon trivs bäst med att bada fötterna lite försiktigt, men 1,5-åringen badade desto mer (fast henne var vi såklart tvugna att hålla hela tiden, men så hade det varit på vilken strand som helst). Och att stränderna mestadels består av småsten tyckte vi faktiskt enbart var positivt, dels slipper man all fin sand i badkläder, handdukar, blöjor etc, dels tycker våra tjejer att fina stenar är ungefär det roligaste som finns.

Vad jag försöker säga är att om inte hela syftet med resan är att ligga på stranden från morgon till kväll så skulle jag inte låta de något mindre barnvänliga stränderna avskräcka mig från att åka dit igen. Skopelos är verkligen en underbar ö, med eller utan barn!
Svara med citat