Rhodos var fantastiskt!!
Så är vi hemkomna efter en skön vecka på Rhodos! Vädret var alldeles underbart, ca 30-35 grader och denna härliga vind på västkusten. Mycket bad i havet och hopp i vågorna när väl de ordentliga badskorna hade inhandlats - veckans bästa köp!

Jag checkade in härhemma via nätet och det märke jag ingen som heslt skillnad på om jag gjort eller ej. Samma procedur ändå! Vi anlände till hotellet vid 12 tiden, fick stå i kö för att lämna in våra pass och få beskedet att lägenheten ej var klar förrän kl 15. Så det blev lunch o ta det lugnt - helt ok. Fick lägenheten ca 15.30 då städerskorna ej vara klara förrän då.
Vi bodde i lägenhet 2 rok och den var fräsch och bra med plats för oss 5 personer.
All inclusiven nyttjade vi så tillvida att vi åt frukost och lunch, glass, läsk, kaffe o kaka, drinkar, vin o öl osv, men på kvällen valde vi att äta ute på restauranger istället.
Någon speciell barnmeny vet jag inte om där var på kvällen, men som andra skrivit så är där ju korv, hamburgare o pommes att välja på också till lunchen.
Det finns 4 restauranger som Forum Beach gäster har 50% rabatt på maten (vi som inte bor i svit), internationell och italiensk (mitt emot hotellet) och sedan lite längre upp på gatan grekisk - Hellas och en kina restaurang (åt vi ej på). Mycket god mat på alla ställena till en hyfsad peng (ca 50 eur för en familj på 5 pers inkl dryck o en flaska vin).
En dag hyrde vi bil o körde till Lindos o gick hela vägen upp - vilken utsikt o upplevelse - och eftermiddagen tillbringade vi på Falirakistranden - verkligen värt ett besök, båda ställena!
En kväll tog vi taxi in till Gamla stan (10 eur), flanerade på gatorna, åt gott, shoppade lite (dyrt!) och avslutade med just sorbeglassen - tack för tipset "rhodosfantast"!!
Vi skulle följa m Solresor på deras båtutflykt till Stegna men när vi kom dit m bussen (som var försenad) var där överfullt på båten!! Så den avbokade vi på plats (till min STORA besvikelse då jag verkligen hade sett fram emot det), vi fick tillbaka våra pengar och efter lite diskussioner m Solresor fick vi även taxiresan åter till hotellet ersatt.
Hotellet känns slitet (byggt 2001?), vattnet i poolerna var "grumsigt" (ph-värdet kanske...), man såg inte botten på poolerna på hela veckan!
Det reagerade vi på likaså städerskornas bråk i korridoren varje dag, inte kul att höra på. Personalen (även serveringen) kändes inte "glada o nöjda" överlag och det är lite trist. Vår lägenhet var i regel inte städad o klar förrän vid 17 tiden...
Vi har haft en alldeles underbar vecka på Rhodos till ett mycket bra pris (2 rok all incl för 20000 kr - då kan man inte förvänta sig så mycket mer av hotellet heller). Som ordspråket säger - man får vad man betalar för - och precis så känns det här, helt ok men inte mer enligt mig och min familj.
Vi åker gärna till Ixia/Illiayos igen men då blir det inte med Solresor och inte till Forum Beach!
Ha en riktigt trevlig resa och skön semester! / Emolad