Visa ett inlägg
Gammal 2009-08-20, 12:25
NaxosLottas avatar
NaxosLotta NaxosLotta är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008
Standard Sv: Naxos i november

Hej
Billigaste biljetterna jag hittade Sthm - Aten va med Austrian Airlines. En mellanlandning. Det går inga direktflyg mellan Sverige o Grekland efter September. Det går båtar varje dag 7.25 o 17.30 med Blue Star. Ibland går det lite High Speed båtar runt helgerna. Biljetter kan bokas i Pireus men kom ihåg att den 28 oktober är det helg och många Atenare åker ut till öarna så då kan det va bra att boka iförskott. Också fredags färjorna kan vara fulla.
Det finns flera hotell öppna på Naxos på vintern. Jag skulle nog boka något över nätet. Det kanske inte är så mycket hotellfolk i hamnen en regning och blåsig november natt... Jag tror att ett bra rum kan finnas för 30 euro per natt. Tänk på att ni behöver ett bättre rum när vädret är ostadigt, ett blilligt dragit sommarrum utan eluppvärmt varmvatten etc kanske inte är lika ok i November som i Juli....
Naxos i november är jättefint och är vädret bra så går det att sola o bada på ett tomt Prokopios. Det är en jätte fin tid på året att vandra i bergen.
Hoppas du har fått svar på dina frågor.
Vi ses!
Lotta
Svara med citat