Jag har varit två gånger på Kreta nu i Augusti, båda veckorna har jag bokat i absolut sista minuten. Det är nästan ett heltidsjobb att bevaka priserna. Bäst tycker jag det har varit att hålla koll på de olika charterbolagens egna hemsidor, där läggs resorna ut på en gång medans tex. destination.se tar det ett tag innan resorna syns, om de ens hinner läggas ut. Första veckan i Augusti bokade jag flygstol via fritidsresor, visade sig att jag knep sista platsen som var en flygstol i extra class, extra class har egen incheckningsdisk, 10 kg extra bagagevikt, extra benutrymme (inte för att jag är i behov av det med mina 1.55 cm

) och extra skön stol och betalade säkert betydligt mindre än vad dom övriga gjort. Senaste resan var med ving, fanns inga resor alls kvar det datumet jag ville /kunde åka. Ville endast ha en flygstol. Sen eftermiddag dagen innan lägger ving ut både 1 och 2 veckors resor men de gick inte att boka via hemsidan, stod att det var slut. Ringde ving och det var inget problem att boka, kunde fått både flygstol och ospec. hotell. Bra pris blev det också. Hade inte behövt vara orolig att inte få plats för det var gott om lediga stolar när jag väl var på plats på flyget.
Planerar att åka tillbaka till Kreta i Oktober och hoppas att jag även då kan komma över en billig flygstol.