Hej Eva!
Ja, det är klart att svaren blir annorlunda om man talar om vad man tänkt sig!
Vi vill ha en bra blandning av upplevelser och mys utan alltför mycket stress. Vi vill gärna bo bra, men ändå uppleva Grekland (Därför tror vi att Tinos är bra för oss!

) Eftersom vi reser med Viktor, tre år, är viljorna lite spridda. Viktor orkar ju självklart inte vandra så långt, vill gärna bada och åker hemskt gärna med på dagsutflykter! Hans krav på en lyckad semester är ganska små, så länge vi inte bara flänger runt precis hela tiden. Men varken mannen eller jag är stillsamma.. Vi sitter gärna på café och ser på folk hela dagen, men då ska det kännas genuint. Vi upplever gärna vackra naturscenerier, utsikter, bra bad, god mat (viktigt!

) och vill känna att vi besökt Grekland - inte ett all inclusive som kunde legat precis var som helst. Det får gärna "hända något" i orten, men får inte vara jätteturistiskt men vi kan också njuta av stillhet, tystnad (så gott det nu går med en treåring!

) och genuina upplevelser av landet.
Jag ser ju själv att jag är lite "vag" i min beskrivning.. Favoritresmål från tidigare resor har tex varit "Bo på vingård in the middle of nowhere i Toscana", kajka runt i Andalusien med buss och tåg, bila på Frankrikes landsbygd eller "bara vara" i Paris - vår favoritstad. Vi har också vid några tillfällen då livet känts jobbigt tagit in på SPA i vacker miljö, gjort dagsresor, SPAat och försökt andas..
Mina tidigare upplevelser från Grekland består i två charterresor vid 4 resp 6 års ålder till Cypern, där det utbröt statskupp respektive Rhodos. Så du förstår att förväntningarna är spridda.. Egentligen tror jag att vi är nöjda så länge vi inte känner oss som i Torremolinos eller Sharm El Sheiks turistanpassade miljöer!
Hoppas du hängde med!
/H