Visa ett inlägg
Gammal 2009-10-14, 11:10
Fenalena Fenalena är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Hur tar man sig till Ikaria ?

Tack för svar - får kolla vidare ang flygen för helst vill jag nog flyga till Samos. Det låter i teorin så bra i alla fall, men med Airtours var man tvungen att mellanlanda så det tog ganska många timmar till Samos. Transfer fr Samos flygplats till Pythagorion är ju i alla fall bara några min...fast färjan till Ikaria kanske går från tex Samos stad ??? i så fall blir det bussresa eller taxi en längre bit efter flyget och sen en skrutt-båt ?? Personligen är det ok med en gungig båt, bara kul, men min sambo är sjukt båträdd samt båtsjuk så han kommer inte klara av en gungig liten båt.Hm... Aten går rätt snabbt o flyga till occh lär vara enklare att hitta billigt flyg till ? Inrikesflyg lät ju smidigt och flott !
Nu är jag väl negativ men lägger man sen till boendekostnad för 2-3 veckor för oss tre...det känns som det kommer gå på en förmögenhet.
Tälta/campa vill vi inte göra om man säger som så. Bor gärna enkelt men en stor terass/balkong med utsikt vill jag inte vara utan , typ Valeta Studios alltså !! Men vad betalar man för Valeta i aug ?!
Men stort tack för info !!! och Fourni låter intressant. Har läst resebrevet här på Kalimera också ! Får luska vidare och hoppas trilla över ett superklipp //Lena
Svara med citat